Avbryt

Resultat: 1-1 (0-1)

Målskytt: Philip G

Laget: (4-4-1-1)
Hugo - Johan HS, Martin Ö, Markus L, Anders P - Elias L, Linus B, Per S, Erik J - Philip G - Peter M.
Avb. Daniel P, Emrah D.

Matchen:
Idag förvänade vi oss ett tufft motstånd eftersom Ardala har imponerat under försäsongen och förstärkt med flera skickliga spelare från högre divisioner och vunnit matcherna i DM väldigt överlägset. Därför var det lite oväntat att vi kunde etablera så bra anfallsspel under långa stunder av matchen. Med stort tålamot och bra rörelse samt många som vågade fylla på så skapade vi bra tryck framåt. Vi har under tidigare matcher blivit lite låsta i våra anfallspositioner men nu såg det mycket bättre ut. Försvarsspelet som tidigare varit vår styrka och trygghet såg återigen bra ut under större delen av matchen. Detta blev ett bra test inför DM-matchen mot Edet FK på onsdag 29/3 på konstgräset kl. 19.00.
Extra roligt att se våra litre mer rutinerade spelare som Per, Daniel och Peter gå in och ta ett stort ansvar trots brist på fotbollsträning under försäsongen.

//Jocke